Valle del Encanto, petroglifos - Reisverslag uit Ovalle, Chili van Wouter Heijden - WaarBenJij.nu Valle del Encanto, petroglifos - Reisverslag uit Ovalle, Chili van Wouter Heijden - WaarBenJij.nu

Valle del Encanto, petroglifos

Blijf op de hoogte en volg Wouter

04 Oktober 2014 | Chili, Ovalle

Gisterochtend rustig aan gedaan en richting het station gelopen voor een bus naar Ovalle, best een lange rit nog...
Aldaar een bus vinden die je voor een tip(1000 pesos) wil afzetten bij Valle del Encanto. Ik vroeg een tourbus die naar Santiago ging voor een lift en dat kon. Ik zat onderin de bus. Super lux! Business class stoelen, en zelfs Wifi.

Ik stapte uit waar ik moest wezen en moest nog 5 km lopen tot ik bij de vallei aankwam. Terwijl ik tussen de wijnvelden door liep, kwam ik een platgereden slag tegen, en heel veel knaagdieren lijkende op Chinchilla's. Geinige beestjes.

Ik kwam aan bij de vallei en bij de poort zat niemand, dus ben maar gewoon doorgelopen.

Prachtige grote rotsen en cactussen met boeiende witte bloemen. In de zomer geven deze ook vruchten die je kunt eten.

Op de rotsen zijn tekeningen gegraveerd door oude beschavingen. Hele mooie maar simpele tekeningen hoe een kind een tekening zou maken met handen en vingers afgebeeld als een hark. Verder kan je aan je fantasie overlaten wat de mensen hebben willen uitbeelden. Ik zie niet echt mensen maar eerder mensen met maskers of hele andere wezens.

Op de weg terug kwam ik weer langs de poort en de man vroeg, in het Spaans, of ik hier al heel vroeg in de ochtend was aangekomen want hij had me niet gezien. Ik zei hem dat ik mezelf had verschijnseld en dat het onmogelijk was dat hij me had gezien bij binnenkomst van het park.

Terug moest ik nog 5 km plus het hele stuk naar Ovalle!! Zeker 30 km en niet meer haalbaar voor het donker werd. Dus ik probeerde te liften... Maar na 10 auto's die me voorbij reden probeerde ik toch het vertrouwen te houden dat iemand me mee zou nemen. Ik kwam bij een industrieterreintje waar een auto op de hoek aan het wachten was. Ik vroeg hem of ik mee kon rijden naar Ovalle. En ja hoor! Super chill!
In Ovalle boodschappen gedaan en moest best lang op de bus wachten. In de bus ben ik even in slaap gevallen want ik was heel moe.
Toen ik aankwam in het hostel heb ik met twee Chilenen nog gegeten en een rood wijntje gedronken.

Vandaag een dagje niks want ik ben moe :)



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Op een spannende 8-maandse reis door Zuid Amerika. Te beginnen in Santiago de Chile. De reis vervolgend naar Paaseiland, Atacama desert, Bolivia, Peru, en door naar het Noorden, met als eindbestemming Costa Rica. Waar ik tussendoor allemaal naartoe zal reizen, is mij allemaal nog een groot raadsel. Komt tijd komt raad.

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 8945

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 09 Mei 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: