Urubamba - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Wouter Heijden - WaarBenJij.nu Urubamba - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Wouter Heijden - WaarBenJij.nu

Urubamba

Blijf op de hoogte en volg Wouter

04 November 2014 | Peru, Urubamba

'S middag gingen we voor een vroeg diner de stad in. We wilden naar een vegetarisch restaurant in de stad maar konden het niet vinden... Lopen we ineens Dave tegen het lijf! De man die ik had ontmoet in Uyuni, Bolivia, 1000en km's zuidelijk van Cusco. Toeval bestaat niet...hij is op zoek naar hetzelfde restaurant!!
We hadden het gevonden maar nadat we tot twee keer toe iets hadden besteld, hadden ze tot twee keer toe iets niet beschikbaar!
Na meer dan een half uur zoeken vonden we een vegetarisch Indiaas restaurant, helemaal top!
We spraken over allerlei zaken zoals gezonde voeding, spiritualiteit, etc. Hij is helemaal dezelfde weg ingeslagen als ik, en met hetzelfde doel hierheen gekomen, 'purification of body and spirit'.

In zijn hostel hebben we na het eten djembe en hangdrum gespeeld. Ik heb ook geprobeerd en het ging heel goed. Ik voelde dat ik zonder nadenken ritmes eruit kon gooien. Hij is professioneel drummer, gitarist, en speelt Djembe en hangdrum. Hij maakt muziek voor films in Hollywood en is op reis voor een documentaire voor National Geographic! Hij gaat met zijn trommel bovenop de berg op Machu Pichu spelen en vroeg of we hem wilden helpen met zijn voorbereidingen.
Het plan is dat we elkaar zien in Iquitos. Ik ga de 17e een vlucht nemen van Lima naar Iquitos. Dat is ideaal want Daphne vliegt om precies dezelfde tijd en kan ik mijn spulletjes voor NL aan haar meegeven.

----

We zijn vanmorgen vertrokken naar Urubamba, en na 2 uur reizen kwamen we aan in het restaurant waar we hadden afgesproken met Victoria Hughes, voor een retreat. In het huis doet ze ayahuasca en San Pedro ceremonies. Ik ga de komende dagen 3 ayahuasca ceremonies doen, en 1 San Pedro ceremonie. De komende week ga ik dus hele interessante Posts doen voor de mensen die geïnteresseerd zijn in planten en kruidenmedicijnen, die lichaam en geest reinigen! Hier heb ik enorm naar uitgekeken en is onderdeel van het doel van de reis. Ze gebruikt yellow ayahuasca, dit is een zachte vorm, in vergelijking met de black ayahuasca(trueno) die ik eerder heb genomen. Zeer heftig!

Daphne neemt de dagen dat ik ayahuasca neem, lekkere massages en shiatsu behandelingen.

-----

Victoria heeft voor ons hele fijne aparte slaapkamers. De ramen kunnen open, dan hoor je water stromen. De vallei is heel groen en we zitten weer tussen de bergen. De energie op deze plek is heel rustiggevend. De tuin staat vol bloemen en verse kruiden.
Voor de ayahuasca moet ik een speciaal dieet volgen, nog wat scherper dan ik al gewend ben.
Geen scherpe kruiden zoals gember, knoflook, chilipepers, etc, geen melkproducten, geen zout, geen vlees van 4-potigen, geen limoen of citroen omdat dit de verbinding met de plant verbreekt.





  • 04 November 2014 - 22:11

    Edith:

    Toeval bestaat niet. Deze encounter heeft een reden. Deel jou ervaring, en laat ons voelen wat je gaat ervaren. Ik ben bijzonder benieuwd naar de nieuwe kennis.

  • 06 November 2014 - 19:03

    Els Koliapidis:

    Ik ben ook heel benieuwd naar je belevingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Op een spannende 8-maandse reis door Zuid Amerika. Te beginnen in Santiago de Chile. De reis vervolgend naar Paaseiland, Atacama desert, Bolivia, Peru, en door naar het Noorden, met als eindbestemming Costa Rica. Waar ik tussendoor allemaal naartoe zal reizen, is mij allemaal nog een groot raadsel. Komt tijd komt raad.

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 8944

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 09 Mei 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: