La Serena, een levendige stad - Reisverslag uit La Serena, Chili van Wouter Heijden - WaarBenJij.nu La Serena, een levendige stad - Reisverslag uit La Serena, Chili van Wouter Heijden - WaarBenJij.nu

La Serena, een levendige stad

Blijf op de hoogte en volg Wouter

02 Oktober 2014 | Chili, La Serena

Inmiddels ben in in La serena in een leuk klein hostel gekomen. Het hangt allemaal met hout en spijkers aan elkaar maar de mensen zijn super lief. Ik kan van de keuken gebruik maken om te koken en dat ga ik lekker doen vanavond. Toen ik op de markt 1 grote broccoli zag liggen was die voor mij. Lekker met knoflook wokken, jammie! Verder heb ik een hele rugtas vol zuidvruchten, noten, fruit en huisgemaakte geconfeite vruchten/noten bars. En verse Lucuma!! Een heerlijke zoete vrucht die in NL in poedervorm verkrijgbaar is om oa shakes mee te zoeten.

Ik heb de Lucuma nu geproefd en het lijkt eerder een smaakverbeteraar te zijn voor een shake dan een lekkere vrucht om te eten. De vrucht is namelijk heel droog, nog 2x zo droog als een banaan. Ik ga er morgen een shake van maken als ik de blender mag gebruiken in de keuken van de eigenares. Ook heb ik voor morgenavond een lekkere fles Chileense rode wijn en een 70% donkere chocolade gekocht.
Ik dacht dat ik vijgen had gekocht maar dat bleken andere vruchten te zijn met de pit er nog in. Best lekker maar het is een heel klein beetje vrucht en een grote pit waar je wel even mee bezig bent om die van elkaar te scheiden in je mond.

Ik merk dat er van allerlei onrust naar boven komt. Iets dat wil dat ik iets doe, productief moet zijn. Aan de andere kant heb ik gevoelsmatig zoiets van, laat maar lekker gaan, ik hoef niet alles te zien met m'n ogen. De allerbeste les die je kan doormaken is de reis van binnen voort te zetten en je rust te pakken. Nooit te haasten(dat is gelukt toen ik te laat was voor de bus, niet heb gehaast, en m toch nog haalde, yes!). Ik blijf nu lekker in deze stad voor 7 dagen en ga proberen alles op m'n eigen tempo te doen en alleen te doen wat ik echt heel leuk vind. Geef mij een paar hardloopschoenen en ik ren lekker een uur langs de boulevard en geniet van de omgeving. Of geef mij een uur een surfboard en ik vermaak me prima. Ik hoef niet perse in een bus met 20 andere toeristen. Het mag voor mij best een beetje exclusief zijn in de zin van dat niemand zoiets doet. Ik zoek liever mooie weg voor een wandeling door de bergen waar ik niemand tegenkom, alleen een herder met een paar geiten. Maar voor die wandeling is het hier te heet. Dat was ik van plan in Vicuna maar dat is gewoon een woestijn! Ik ben dus nu een uurtje met de bus naar het westen gereden(nood breekt wet, pinautomaat kapot), zit aan de kust en het is hier vandaag 14 graden, terwijl het in de bergen zeker 30 was!! Morgen stijgt de temperatuur overigens tot 18 en later tot 24. 'S nachts kan het hier dus gewoon vriezen zo koud!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Op een spannende 8-maandse reis door Zuid Amerika. Te beginnen in Santiago de Chile. De reis vervolgend naar Paaseiland, Atacama desert, Bolivia, Peru, en door naar het Noorden, met als eindbestemming Costa Rica. Waar ik tussendoor allemaal naartoe zal reizen, is mij allemaal nog een groot raadsel. Komt tijd komt raad.

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 8951

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 09 Mei 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: