Laatste dag Paaseiland - Reisverslag uit Paaseiland, Chili van Wouter Heijden - WaarBenJij.nu Laatste dag Paaseiland - Reisverslag uit Paaseiland, Chili van Wouter Heijden - WaarBenJij.nu

Laatste dag Paaseiland

Blijf op de hoogte en volg Wouter

27 September 2014 | Chili, Paaseiland

Vandaag mijn laatste dag op Isla de Pascua. Vanmorgen heb ik met twee gasten uit het hostel een auto gehuurd en zijn we het eiland rondgereden. Was super! Alle sites nog even langs gegaan en nog 3 plekken gezien waar ik nog niet geweest ben. Op een plek staat echt wen gigantische Moai!! Deze is al een meter of 6 hoog, en dan hebben we het alleen nog maar over het hoofd en de schouders. De rest ligt onder de grond begraven.

Daarna zijn we naar Anakena beach gegaan. Dat is echt een tropisch paradijs! Een groot wit strand met heel bos aan palmbomen erachter, en een platform met Moai op de achtergrond. We hebben daar lekker gezwommen en genoten van de omgeving.

Vanmiddag waren we vroeg terug, empanadas gegeten als lunch, en een ijsje met banana cake toe! Vanavond ga ik de lokale groente klaarmaken met kip voordat ik vanavond om 23:00 weg vlieg, terug naar Santiago.

Zaterdag bbq en feest, zondag feest met Chileense vrienden. Maandag neem ik de bus naar La Serena om daar de bus naar het oosten te nemen, de Andes in! Equi Valley. Het schijnt daar prachtig te zijn, en zo helder, dat je elke nacht sterren kunt zien. Vandaar dat er veel observatorios zijn waar je de sterren met een gigantische kijker kunt bewonderen. Op 8 okt heb ik een vlucht gepland van La Serena naar Calama, en de bus naar San Pedro de Atacama. Ik had geen zin om een bus te nemen van 14 uur, dus dan maar een vlucht van 1:35 uur. Beterrrr!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Op een spannende 8-maandse reis door Zuid Amerika. Te beginnen in Santiago de Chile. De reis vervolgend naar Paaseiland, Atacama desert, Bolivia, Peru, en door naar het Noorden, met als eindbestemming Costa Rica. Waar ik tussendoor allemaal naartoe zal reizen, is mij allemaal nog een groot raadsel. Komt tijd komt raad.

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 8958

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 09 Mei 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: