Ayahuasca special! - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Wouter Heijden - WaarBenJij.nu Ayahuasca special! - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Wouter Heijden - WaarBenJij.nu

Ayahuasca special!

Blijf op de hoogte en volg Wouter

06 November 2014 | Peru, Urubamba

Het zijn de laatste uurtjes voor de eerste ayahuasca ceremonie en ik moet zeggen dat ik wel zenuwachtig ben. Nog 1,5 uur en we beginnen. Het liefst zou ik nu gelijk beginnen. Sinds een uurtje of 1 's middags heb ik niet meer gegeten en m'n maag begint te knorren. Het is nu 18:48.... Daphne is ondertussen mijn favoriete groente, broccoli, aan het bakken in de roomboter, met zwarte quinoa en 3 eieren. Ik heb zo'n trek...!! Maar dat is nu even de offering voordat ik die heerlijke ayahuasca...ahumm....ga drinken. Handle with care.... Neem het als een shot, and relax....

Voor degenen die niet weten wat ayahuasca is... Deze liaan-achtige groeit in de amazone en wordt door inheemse indianen, en inmiddels ook door veel westerlingen, gebruikt om op fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel niveau te reinigen. Je duikt diep je fysieke en energetisch lichaam in om onzuiverheden of trauma's op te lossen en contact te maken met je hart. Hoofddoel is loslaten en de liefde laten stromen. Er is onlangs op BNN een programma geweest waarin ongeveer werd uitgelegd hoe het werkt. Een andere goede documentaire vind ik: Stepping into the fire. Deze legt precies uit wat de plant met je doet. De lichaamseigen stof, DMT, wordt geproduceerd in de pijnappelklier, deze stof zorgt ervoor dat je kan dromen. In de plant zit een hoge hoeveelheid DMT, die er daarmee voor zorgt als je dit inneemt, dat je heel sterk gaat dromen terwijl je wakker bent. Je kan dus ook gewoon lopen, bewegen, etc. De pijnappelklier is tegelijk je emotionele centrum, waar je alles opslaat dat je qua emoties beleefd hebt. Daarnaast worden in de specifieke lichaamsdelen deze emoties ook opgeslagen. Door de DMT ga je deze emoties sterk herbeleven en door deze diepe contract of uiting van de emotie, laat je deze uiteindelijk los. Op dit moment wordt er veel onderzoek gedaan naar de toepassing van DMT als geneesmiddel in de geestelijke gezondheidszorg en onder andere bij drugsverslaafden. Ik ken voorbeelden van mensen, vrienden, die issues hadden zoals relatieproblematiek, psychisch stoornissen, etc, die na het gebruik van ayahuasca hier een dieper inzicht en betekenis over hebben gewonnen en hun issues hiermee overwonnen hebben. Ze hebben letterlijk de emoties losgelaten. Ik vind dat fantastisch. Het hoeft dus niet te betekenen dat je geestelijk ziek bent. Iedereen heeft wel zijn issues.

Het beste is om alles los te laten en het te laten gebeuren. Ik zie het als een reiniging. Je weet nooit precies waar je in terecht zal komen. Er kunnen oude gebeurtenissen plaatsvinden die nog als trauma opgeslagen kunnen zijn in je cellen, vorige levens, herbeleving van geboortetrauma, andere dimensies, gesprek met overledenen, emotionele problematiek kan naar voren komen, herbeleving van de geboorte, trauma's van vader/moeder die in jou opgeslagen zit, etc. Noem het maar op. Ik ben overal wel geweest. Vandaar dat ik het een beetje spannend vind... :-)

Het belangrijkste punt is... Je moet er niet te veel over nadenken want je kan er niets over zeggen. Maar toch...wordt het 2 uur...of een 6 uur lange ervaring. Ayahuasca zal zelf wel de ervaring geven die nodig is en daarmee ook aangeven hoe lang het duurt. Ik ben gewend met een muziekje in trance te gaan maar deze 'ayahuasquera' gebruikt geen muziek en doet mogelijk een aantal songs. Verder is het.... You are on your own, 'enjoy' the ride!

-----

Gedaan!! Wat een overwinning!
Ik heb echt veel pijn gehad deze avond maar het was de pijn waar ik al jaren mee rondliep. Ik heb echt veel oude shit eruit gekotst en vooral geschreeuwd!! In ieders geval gaat het over iets anders maar in mijn geval ging het om mijn zelfbeeld, en walging over andere mensen, dat mensen zo gemeen zijn tegen elkaar. Ik kotste gewoon zwarte troep uit, en dat is echt heel oud. Dit is niet iets wat ik gisteren gegeten heb. Dit kunnen dingen van jezelf zijn of overgedragen shit(!!) van je ouders, grootouders, of zelfs nog diepere lagen! Ik reageerde vooral veel op een geluid, waar Victoria over vertelde, dat resoneert met de baarmoeder. Soort van pijn en verdriet dat ik moest uiten. Dingen kunnen heel diep gaan!
Het heeft dus in totaal 5 uur geduurd omdat ik om een tweede dosis vroeg na een uurtje omdat ik zo weinig voelde. Domme Wout ;), Onbegrijpelijk zou je zeggen maar ik voelde dat dit moest. Later bleek dus dat dit was om me er doorheen te trekken. Op een gegeven moment dacht ik: waarom doe ik dit in godsnaam!? Cleansing!!!! Nu tijd om te slapen. Morgen een mooie dag! Ik voel me bijna euforisch

  • 07 November 2014 - 00:02

    Edith:

    Hi Wout, heel bijzonder en inspirerend. Jouw uitleg maakt dat het ongrijpbare en enge bij mij weg is. You know i like to stay in controle. Je had het over 3 van die sessies. Ik ben benieuwd naar jiy ervaringen.

  • 07 November 2014 - 03:30

    Betty:

    Mooie ervaring Wouter . Het lijkt mij ook wel weer eens wat. Veel plezier !

  • 07 November 2014 - 20:15

    Petra:

    Wauw Wout wat ben jij dapper! In ieder opzicht!
    Op naar de volgende inzichten.....

    Liefs De Peet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Op een spannende 8-maandse reis door Zuid Amerika. Te beginnen in Santiago de Chile. De reis vervolgend naar Paaseiland, Atacama desert, Bolivia, Peru, en door naar het Noorden, met als eindbestemming Costa Rica. Waar ik tussendoor allemaal naartoe zal reizen, is mij allemaal nog een groot raadsel. Komt tijd komt raad.

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1950
Totaal aantal bezoekers 8931

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 09 Mei 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: