Cusco Halloween! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Wouter Heijden - WaarBenJij.nu Cusco Halloween! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Wouter Heijden - WaarBenJij.nu

Cusco Halloween!

Blijf op de hoogte en volg Wouter

01 November 2014 | Peru, Cuzco

De dag na de hike in Colca Canyon, zijn we gaan raften. Gelukkig niet zo vroeg want we waren gebroken! Om 11:00 was de pick-up en we hoopten al dat het niet zo ver rijden zou zijn. We waren moe en hadden overal spierpijn. Gelukkig was het maar 10 minuten rijden.

De instructies die met het raften werden gegeven waren miniem... Er werd niets verteld over de procedure wanneer iemand over boord zou vliegen, of hoe je technisch het beste achteruit moest roeien, of je peddel in moet steken.

We kwamen in een forse rappid terecht waar de boot op 1 kant bleef hangen en aan de linker kant omhoog kwam. Daphne en ik zaten aan de rechter kant en trokken steeds de boot scheef omdat er een stel aan de linker kant zat die alleen maar golven maakten met de peddels, en aan het roeren waren in het water. De boot ging half om en hoorde Daphne schreeuwen: "Wout! Wout!!!!!". Ik keek om terwijl ik mezelf ook probeerde te redden er niet in te vallen, maar ik was net te laat. Daphne viel in het water en in die rivier wordt je alle kanten op getrokken en gezogen. Er was een kayak die Daphne in veiligheid bracht en Daphne klom met behulp van ons weer aan boord.

De 'rappid'(soort snelle afdaling van water, stroomversnelling) daarna was een stuk stijler, we kwamen verkeerd uit, beukten tegen de rotsen met de voorzijde van de boot en de boot helde wederom onze zijde op, en we duvelden allemaal in het water. De dame aan de linker achterzijde werd onderwater gezogen, kwam weer omhoog maar met het hoofd tegen de boot. Dat was even panieken voor haar. Ik kroop met Daphne samen, met moeite de rotsen op, en zag de dame nog nergens. Die was inmiddels al meegezogen door het water en kwam aan de andere kant uit. This is fun! Again!!

Na een half uurtje kwamen we aan, en zijn we het water nog in geplonsd om af te koelen. Gave rit!! Volgende keer een level hoger en wat ruiger

  • 01 November 2014 - 20:30

    Edith:

    Gave rit, joh??? Mijn adrenaline schoot omhoog. Je hebt toch wel gegild hoop ik. Was je hartslag 110 of 200. Je hebt genoten zeg je. Phhhh man, man staat zoveel stress gelijk aan genieten?

  • 01 November 2014 - 22:03

    Wouter Van Der Heijden:

    Haha was juist gaaf een beetje spanning!

  • 02 November 2014 - 12:23

    Betty:

    Dat was wel spannend maar niet echt leuk lijkt me....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Op een spannende 8-maandse reis door Zuid Amerika. Te beginnen in Santiago de Chile. De reis vervolgend naar Paaseiland, Atacama desert, Bolivia, Peru, en door naar het Noorden, met als eindbestemming Costa Rica. Waar ik tussendoor allemaal naartoe zal reizen, is mij allemaal nog een groot raadsel. Komt tijd komt raad.

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 8935

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 09 Mei 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: