Back in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Wouter Heijden - WaarBenJij.nu Back in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Wouter Heijden - WaarBenJij.nu

Back in Santiago

Blijf op de hoogte en volg Wouter

28 September 2014 | Chili, Santiago de Chile

Gister vroeg in Santiago de Chile aangekomen, waar een Chileense vriend me kwam ophalen om 6:15. M'n vlucht was 30 min vroeger dus hoopte dat hij er al zou zijn. Het was me niet gelukt om te slapen tijdens de vlucht dus ik was best moe. Gelukkig kon ik bij hun thuis even een paar uurtjes slapen.

'S middags zijn we naar zijn vliegtuigje gegaan die op een vliegveldje staat ergens ten noorden van Santiago. Een prachtig gebied met heuvels vol gele bloemen.

Ik heb even in zijn vliegtuigje gezeten maar helaas konden we niet vliegen omdat er iets met de motor was.

Op de landingsbaan(van gras), vond ik een hele mooie veer. Hij zei van een queltehue, een Chileense kiviet, maar dat geloof ik niet want het is er eentje duidelijk van een grotere roofvogel. Ik vermoed van een Chileense havik, maar ik heb de vraag inmiddels voorgelegd aan een vriend. Hij is ornitholoog in Nederland.

'S middags zijn we naar een feest geweest met zijn familie voor Lunch/avondeten, 'disco cocimiento con mariscos', een gerecht met schelpen, varkensvlees, en kip, gebakken op vuur in witte wijn, alles
door elkaar heen. We hebben veel gelachen en gedanst.

We waren om 23:00 alweer thuis. Vanmorgen was ik om 5:30 al wakker. Nu is het bijna half 11 en de eerste wordt nu wakker haha! Volgens mij waren ze in winterslaap. Toen ik vanmorgen wakker werd wilde ik water drinken. Het enige probleem is dan, dat je wel water moet hebben. Dus ik heb water gekookt en 3 glazen genomen. Echt vies water uit de kraan hier! Dus m'n maag was best een beetje van slag even. Ik wilde water halen maar de winkels zijn pas open vanaf 12:00.

Ik vind het erg leuk om met mensen op te trekken die me de stad en hun cultuur laten zien. Vanmiddag gaan we lunchen in de stad.

Toch zou ik wel een moord doen voor m'n prakje met cacao die ik al jarenlang neem elke ochtend als ontbijt.

Het dieet wat ze hier hebben is ongeveer: brood, zoetigheid, kaas, vlees, kip, vis, schelpen, pasta, heeel veel suiker, en veel wijn. De Chileense wijn is wel heel lekker!

Morgenvroeg neem ik de bus naar La Serena van 5uur en 30min. En neem ik daar de bus naar het oosten.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Op een spannende 8-maandse reis door Zuid Amerika. Te beginnen in Santiago de Chile. De reis vervolgend naar Paaseiland, Atacama desert, Bolivia, Peru, en door naar het Noorden, met als eindbestemming Costa Rica. Waar ik tussendoor allemaal naartoe zal reizen, is mij allemaal nog een groot raadsel. Komt tijd komt raad.

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 8940

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 09 Mei 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: